lørdag den 5. juni 2010

Biscuit snak

Fars dag. Jeg tillader mig derfor at være lidt mere grænsesøgende, end til daglig. Nogle vil tage anstød, andre finder måske indlægget en kende kikset.

Var i dagens anledning på besøg i Brovst, og så passerer man ud og hjem forbi det for tiden stormomsuste Østerild. Her skal der, som bekendt, skæres en hel fredsskov ned, så det kan komme til at blæse rigtig meget og dejligt på nogle forsøgsmøller til gavn for vindmølleindustrien.

Ud over en hyggelig kro, findes der i Østerild en virksomhed, som jeg i årevis har syntes rigtig godt om. Den ligger i udkanten af byen. Lige op ad hovedvejen. Nordthy Biscuits.

Prøv lige at sige navnet højt et par gange...

Ja, ikke sandt?! De produkter gad man godt vide lidt mere om! Uartige kiks. Måske kunne man få tilsendt et illustreret katalog? Har de mon udenlandske kunder, eller sælger de alle biscuit'erne lokalt? Jeg forestiller mig nu et temmeligt stort marked for den slags produkter, og at virksomheden desårsagen nødvendigvis har en sprogkyndig receptionist på Nordthy Biscuits. Men jeg udelukker på den anden side ikke, at det er min tankegang, der er beskidt.

Hvorom alting er; hører jeg altid for mit indre øre, når jeg kører forbi:  "Nordthy Biscuits - can I help you?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar